Меню
Швартування яхти
Швартування яхти

Швартування яхти

Швартування яхти - це одна з найважливіших навичок будь-якого яхтсмена. Швартуванню в спеціалізованих яхт-школах зазвичай приділяється величезна кількість часу, адже це досить складний процес, який має цілу купу нюансів і без професійної допомоги тут не обійтися.

Існує кілька варіантів швартування:

  • Носом;
  • Бортом;
  • Кормою;
  • До корабля, що стоїть/йде.

Майстерність та професіоналізм навички швартування здобувається тільки з досвідом і практикою, але й теорію теж не слід забувати. По суті процес схожий на парковку автомобіля. Але у випадку з яхтою, він ускладнюється деякими вагомими факторами. Багато що при швартуванні залежить від характеристик корабля: його маневреності, габаритів, ваги і т.д. Але погодні умови також здатні внести корективи в налагоджену схему стандартного процесу.

Швартування яхти кормою до причалу

Парковка кормою до причалу є доволі поширеною практикою, і найцікавішим способом пришвартуватися. Таке розміщення дозволяє використовувати менше простору в марині і є досить зручним в цілому. Але більшість новачків відчуває дикий жах навіть при думках про таке швартування, адже в тісних умовах і без належної практики можна запросто влипнути в непросту і напрочуд складну ситуацію, до якої можна бути просто не готовим.

Причалювання кормою трохи складніше в порівнянні з іншими видами заходу в марину, але немає нічого неможливого. Головне - добре знати своє судно, враховувати погоду і особливості причалу, а також мати під рукою пару матросів, які будуть бездоганно виконувати всі ваші команди.

Найперше, що необхідно зробити екіпажу корабля - це вивчити акваторію марини. Потрібно враховувати всі небезпечні зони, мілководдя і інші фактори, що впливають на вдалість швартування. Далі наступний алгоритм ваших дій приблизно такий:

  • Заздалегідь і з максимальною точністю прокладіть свій курс. Враховуйте по можливості всі перешкоди, небезпечні для маневру зони;
  • Зупиніться на холостому ходу за 500 метрів від місця;
  • Заготовте і навісьте кранці, закріпіть швартові;
  • Приготуйте якірну лебідку;
  • При наявності команди переконайтеся в правильній розстановці екіпажу. В ідеалі потрібно по одному бійцеві на кожному протилежному борту, «якірний» на носі, людина зі швартових на кормі і рульовій;
  • Заходьте на місце стоянки на малому ходу. Оптимальна швидкість - 3 вузли. Якщо місце швартування не обумовлено заздалегідь, то переконаєтеся в тому, щоб вся команда була в курсі вашого місця призначення;
  • На відстані 4 корпусу від пірса закидайте якір;
  • Обережно підходьте до стоянки заднім ходом;
  • На відстані приблизно одного корпусу натягніть ланцюг якоря, щоб компенсувати інерцію і перевірити, чи зачепився якір в надійному стані;
  • Продовжуйте неспішно просуватися до причалу, поки не підійдете на достатню відстань для кріплення кормових швартових;
  • Перевірте кріплення і відрегулюйте оптимальну відстань до причалу. Готово! Можете вважати себе досвідченим капітаном.

Головні труднощі при швартуванні зазвичай створює сильний вітер. В таких умовах потрібна особлива вправність і злагодженість команди, щоб зробити все точно і швидко. При наявності бічного вітру слід віддавати якір по відношенню до місця причалювання. Таким чином буде легше контролювати ніс корабля, який зносить поривами вітру. Чітко розплануйте і узгодьте всі дії до успішного втілення всіх цих маніпуляцій: коли почне гуркотіти якірна лебідка, вже буде не докричатися до своїх підопічних, і весь процес перетвориться на чутний за милю балаган.

Серед досвідчених моряків досі постійно розпалюються суперечки з приводу «найправильнішої» пришвартовкикормою. Тому вищевикладене не є істиною в останній інстанції, а лише є загальними принципами для новачків.

Також більшість марин на сьогоднішній день обладнано «мурінгамі» для швартування. Ці конструкції являють собою товстий канат, що лежить на дні, на якому закріплена тонша мотузка. Такий пристрій дуже корисний в тісних умовах. Часто так буває, що при виході сусіднього корабля з марини якоря заплутуються між собою. Розплутувати їх - суцільне нервування. Саме для запобігання таких ситуацій були придумані «мертві якоря», вони ж мурінгі, які мають власні швартові кінці й замінюють якір.

Швартування яхти поодинці

Багато новачків не уявляють, як можна управлятися з яхтою поодинці. Але для більш досвідчених моряків швартування без команди не є такою вже проблемою. В цілому, навіть з екіпажем капітану часто доводиться виконувати роботу за двох або за трьох, так як не завжди підопічні добре розуміють свої ролі на судні.

В цілому процес мало чим відрізняється від аналогічного з командою. В першу чергу причалюючи поодинці слід подумати про те, чим можна зафіксувати кермо. Найчастіше воно фіксується спеціальною затяжною гайкою. Відмінним рішенням для таких випадків стане «Авторульовий», який можна виставити в потрібному режимі, щоб зайнятися більш нагальними справами. А займатися доведеться багато чим.

Швартування яхти в сильний вітер

Сильний вітер при швартуванні - це те, чого бояться всі власники моторних човнів. Досить громіздка за площею надбудова в сукупності з невеликою підводного площею, роблять моторнікі більш схильними до вітру, ніж кільові вітрильники. До того ж все ускладнюється кліматичними умовами і прибережними вітровими потоками, які можуть бути непередбачувані.

Насамперед в таких умовах потрібно проаналізувати ситуацію:

  • Вивчити поведінку вітру, як би нерозумно це не звучало. Необхідно оцінити, куди вас віднесе потоками, якщо щось піде не за планом;
  • Знайти «нейтральну позицію» в якій ви будете перебувати в відносній безпеці. Зазвичай це положення, коли вітер дме в корму;
  • Навчитися керувати носом без підрулюючих пристроїв. Це дуже корисна навичка, яка допоможе в будь-якій складній ситуації. На підрульніки ніколи не можна покластися повністю, вони лише допоміжні засоби;
  • Якщо вітер поривчастий і зовсім вам не на руку, краще не ризикувати, а знайти більш придатне місце для швартування.

За вітром допоможуть стежити прапорці в марині, чи швартуються і прапори на сусідніх човнах. Використовуйте вітер як гальма, якщо це можливо. Приборкайте його і зробіть своїм помічником, тоді у вас неодмінно все вийде. Але пам'ятайте: якщо ситуація занадто непридатна для швартування чи навіть небезпечна - краще почекати або знайти інше місце.

↑ Блог
наступна

Найбільші яхти в світі

Ще більше морських пригод в нашому профілі Instagram. Зазирни!

Yacht rent in Odessa Yacht rent in Odessa Yacht rent in Odessa
Yacht rent in Odessa Yacht rent in Odessa Yacht rent in Odessa Yacht rent in Odessa
Yacht rent in Odessa Yacht rent in Odessa Yacht rent in Odessa

Ще більше морських пригод в нашому профілі Instagram. Зазирни!

закрити